Gymnasietraditioner?

Och så åkte han då till sin Mösspåtagning, han sa att det inte är för föräldrar men jag vet inte, skulle jag varit där egentligen?
Jag har ingen aning om dessa traditioner då jag själv inte tagit studenten ( jag gör det ju typ nu i juni då jag blir klar och får min grundläggande behörighet) eller varit med vid någon annans student heller.
 
Jag tycker att det är viktigt att allt sånt här blir rätt men inte han..
 
Jag blir faktiskt ledsen, jag hade gärna tagit studenten och fått göra allt det som de gör, fira, sjung om studentens lyckliga dar, gått på middagar och haft utspring, få blommor och studentmotagning osv...
 
Jag har förstått att man egentligen inte får pröva mössan innan Mösspåtagningen alls men tvingade sonen innan han gick så jag fick ta ett kort på honom
 
han är ju så fin! ♥
 
 
 

Kommentarer:

1 EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX:

skriven

När vi hade vår mösspåtagning så var det bara vi studenter, inga föräldrar. Vi hade champagnefrukost på morgonen och sen mösspåtagning mitt på dagen. Föräldrarna var bara med på själva studenten (då i.a.f en det var ju på hedenhös)

Svar: Okej, vad bra! Då har vi inte missat något som vi borde ha varit med på. Jag tycker traditioner är viktiga och vill ju att allt ska bli "rätt" och ett minne för livet! Kram
Avell

Kommentera här: