Semesterlängtan

Jag längtar så till semestern, eller både och kanske för när den är här har ju halva sommaren gått och hösten är inte så långt borta så det är kanske bättre att leva i nuet.
 
Men nuet känns inte så rolig just nu, personalbrist och magsjuka barn som kräks (alltså på jobbet),hot om strejk bland matpersonalen och matlådor som ska tas med hemifrån och ett eget sjukt barn hemma (G vabbar) och smutsiga fönster som solen skvallrar om när den lyser in i rummet så dammet yr i luften..
 
På det så har jag massa skoluppgifter som ligger på hög och bara växer sig högre för varje dag som går.
 
Men ikväll ska jag få hjälp av maken (spark i baken och sitt still!hjälp)så jag kan skicka iväg en del och bli klar med denna veckan så jag i helgen kan få njuta av ledigheten och vår getaway från lördag till söndag, längt, längt!
 
Imorgon är det en annan dag och dessutom FREDAG!!
 

Kommentera här: