TGIF

FRREEEEEDAG!
 
Yey, nu är det helg, äntligen.
Det var ännu jobbigare idag på jobbet för en till personal hade insjuknat i magsjuka så jag blev ensam på avdelningen men fick tillslut in en vikarie. Det har även varit lite trixigt med strejkhotet som råder.
 
Jag är ju Kommunalare jag med men vet ju inga regler eller så så nu har vi gått ut med att det är matlådor som gäller för barnen men när jag kommer hem så läser jag på bla FB att det är fel och ett sätt för kommunerna att spara och att de borda stå för maten.
 
Men vem ska servera den och ta fram tallrikar och bestick osv, vi får ju inte göra sånt då är ju vi strejkbrytare?? Vi får ju inte ta emot någon matleverans eller diska efter maten eller ens gå in i köket och jag tänker inte jobba mer än vad jag redan gör..
 
Fattar inte riktigt hur det är tänkt alt det här men det gjorde jag inte för tio år sen då jag jobbade på fritids och det blev strejk för oss barnskötare då heller, bara strul och tjafs för små pengar...?
 
Hoppas de får igenom sina krav under helgen så vi slipper matlådetjafs nästa veckan för arga oförstående föräldrar är en del i detta jobb som jag har väldigt svårt för!
 
Men nu tänker vi inte mer på det för mu är det helg, eller hur, nu ska vi njuta av vårsolen och mysa med familjen och äta gott och bara ha det bra, okej!
 

Kommentera här: