Om att en dos fjärilar i december är bra för själen

Idag åkte jag, G och småtrollen till Fjärilshuset, jag har aldrig varit där tidigare faktiskt.
 
Det blev en riktigt bra dag idag!
 
 
Vi har tittat på vackra fjärilar i tropisk värme och sett hajar i en stor och fin hajtank. Jag lyckades stänga av min hjärna lite och faktiskt njuta av allt fint, det var så skönt och riktigt behövligt för en tröttis som jag. Det var kanske lite mycket folk men det var jättebra söndagsaktivitet för oss alla som var med (de andra i familjen har antagligen växt fast på sina rum...)
 
Småtrollen tyckte det var spännande och mysigt även om de gärna sprang igenom hela stället i raketfart. Vi fick bromsa upp och gå tillbaka då och då.
:-)
 
Mille tyckte Koifiskarna som man kunde ta på var bäst, Lowe tyckte glassen han fick när vi åkte hem var bäst och jag tyckte att komma hemifrån var absolut bäst av allt!
 
 
 
 
 

Kommentera här: