Som vanligt söndag

Japp, söndag. Ni kan nog läsa på nästan vilken söndag som helst tidgare och se vad vi gör idag..
 
Städar och tvättar och planerar veckan som kommer.
Vi ska handla också.
Som de flesta andra söndagar.
 
Ett tag tänkte jag och G rymma och gå på bio idag men insåg att det skulle ställa till med mer än vad det skulle vara roligt då barnen inte skulle ha de kläder de vill ha i morgon och att vi skulle få ta städningen när vi kom hem och det är inte kul alls.
 
Ibland önskar jag att våra stora barn kunde vara lite mer självgående när det gäller tvätt och städning men de tvättar och städar bara om vi tjatar eller om det skulle bli riktigt panik.
 
Största sonen tvättar ändå faktiskt sina egna kläder själv men det är bara för att han envisas med att lägga alla sina kläder i en korg i sitt rum och inte i tvättkorgarna i tvättstugan och jag vägrar ta hans berg av tvätt när han bär ner den överfulla korgen.
 
Nu har vi tjatat att de ska hjälpa till med städningen idag så dottern fixar i köket, mellansonen dammar och den äldsta sonen ska dammsuga. Men tyvärr så slarvas det väldigt mycket så det måste städas snart igen när de gör det under tjat, jag önskar de kunde städa ordentligt och inte slarvigt och utan att jag får tjata och bli arg men det kanske inte några tonåringar gör?
 
Lowe fick jätte hög feber igår och mår inte alls bra.
Så det blir ingen förskola för trollen imorgon igen och jag som hade tänkt köra hårt i skolan denna vecka nu när jag inte är utomlands eller jobbar samtidigt men det sket sig ju :-(
 
Jaja, det får ordna sig på något sätt ändå.
 
Nu ska jag fortsätta att tvätta och hänga tvätt!
 
(Lånad bild på nätet)

Kommentera här: