Söndag

Idag städade vi av det värsta slipdammet och puttade undan färgpytsarna och fick finbesök av V,J och T.
 
Vi blev bjudna på tacos i vårt egna hem och det var precis vad som behövdes för att allt skulle kännas så mycket bättre, eller det var toppensällskapet som gjorde det, inte tacosen förstås!
 
Snart är Milles och Lowes nya rum färdigt och då ska jag montera ihop en byrå och skruva till deras säng,
Jag längtar, det är så kul att göra ordning ett nymålat rum, få möblera och fixa.
 
En sak till som gjorde mig lite extra glad idag var upptäckten av två små pyttetomater, wow, det blir tomater i år. Jag är ju nybörjarodlare som alltid haft ihjäl mina innomhusväxter och nu vårdar jag dom som små bäbisar, en helvändning helt enkelt.
 
Så häftigt det känns att från små, små frön odla upp växter som producerar tomater till mig!
 
 
 
 

Kommentera här: