Tisdag-onsdag

I går var jag på Häringe slott hela dagen på planeringsdag med förskolan jag jobbar på, egentligen är det planeringsdag idag också och de flesta sov på slottet man eftersom jag inte tackade ja till tjänsten där så får jag jobba idag på förskolan då denna dag är till för att planera hösten.
 
Det blev en heldag, åkte dit vid 8 och var hemma ca halv tio på kvällen. Åt fin mat (som inte var särskilt god faktiskt, tyvärr) och hade det bra, nästan så jag ågrar (liiite) mitt beslut då det är en massa jättefina arbetskamrater som jag skulle kunna tänka mig att jobba med men står ändå fast vid mitt beslut, även mina två chefer körde lite övertalningstaktik på mig känns ju skönt att de så gärna vill ha mig kvar.
 
I dag blir det en lång och jobbig dag, jobbet är fyllt med barn från tre olika förskolor och vikarier som jag inte känner alls och en massa barn som kanske inte är så glada då de inte känner pedagogerna eller lokalen och för att toppa allt så kommer några av våra nyaste riktigt små barn som jag vet har det jobbigt.
 
Jag tycker så fruktansvärt synd om barnen som måste uppleva sånna här dagar, varför stannar inte föräldrarna hemma eller i värsta fall vabbar inte föräldrarna eller försöker lösa det på något annat sätt i huvudtaget så barnen inte behöver gå till förskolan när det är planeringsdagar för all ordenarie personal??
 
Offatbart för mig faktiskt!
 
Och när jag kom hem igårkväll hade Lowe tappat sina fösta två mjölktäder, lilla stora killen! ♥
 
Några bilder från igår:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: