Om att börja tänka på julen

Idag har jag varit hemma hos en av mina kollegor hela dagen med mina dagbarn, det är kul med något annat ibland.
 
Sen efter jobbet åkte jag och G utan barn och handlade, vi hittade årets första julklappar och annat juligt så nu börjar det..
Hetsen att hitta bra och så billiga grejer vi kan men så pass fina så barnen blir nöjda.
 
Jag skulle så gärna åka iväg över julen någon gång. Betala för en resa till familjen istället för en massa skit som de ändå tröttnar på rätt fort eller är besvikna över redan från början.
 
Det skulle väl inte bli till solen eller så men det gör inget det skulle funka med en kryssning eller något också, bara att slippa fixa och trixa runt allt, bli serverad maten och slippa diska och skita i julklappsutdelningen helt, det skulle vara härligt!
 
Japp, men nu blir det inte så det här året heller utan det blir som vanligt, vi firar jul här hemma med svärmor och onkel M och ungarna.
De väntar otåligt på julklappsutdelningen som blir rena rama överdriften med grejer och en del saker används aldrig efter de har blivit uppslitna ur sina förpackningar. Jag överäter julgodis och mår illa, sen är dagen slut.
Hepp!
 
Här är iallafall lite julsaker jag köpt idag, bland annat juldoftande handtvål, julklappar och adventskalender till dagbarnen:
 
 
 
 
(Bilderna tagna i dunkel med mobilkameran där av den urusla kvalitén)
 

Kommentera här: