Om denna helgen

Söndagkväll då!
 
Helgen sprang förbi i raketfart denna vecka och nu är hela veckan slut och bara en natt kvar till en ny måndag med måndagshumör och grå himmel..
 
Ja,ja det blir nog bra det iallafall!
 
Helgen har varit en bra helg.
Igår städade vi av lite och bäddade och bytte lite sovplatser för natten, sen kom V, J och T, som skulle bo i största sonens rum (största sonen fick dela rum med småtrollen) över natten. 
Vi käkade vi god lördagsgryta som G gjort, snackade strunt och myste.
 
Sen såg vi på film (som var eehh, ja, jag uppskattade den inte om man säger så) och käkade godis och snax, det blev ett väldigt ätande och jag la LCHFandet på hyllan.
 
Det blev en ganska tidig kväll och när alla barn och vuxna gick och la sig så blev det lugnt och stilla i huset för en stund, sen vaknade Mille och grinade och Lowe kom ner till oss som vanligt, största sonen kom hem mitt i natten, jag och G somnade med teven på och så surrade kylskåpet jätte högt, alltså en normal natt hos familjen högljudd.
:-)
 
På morgonen vaknade T ganska tidigt sen vaknade alla vi andra och så vi åt frukost i bra tid och sen satt vi en stund och pratade innan de åkte hem igen.
 
När V,J & T åkt satte vi igång med att vinterbona runt huset.
Vi tömde krukor med vissna blommor och jord i komposten, soppade bort massa löv från verandan, ställde undan cyklar och sommar uteleksaker, städade förrådet, plockade fram vinterleksaker/ pulkor och snöskyffel, packade ihop alla utemöbler och la pressening över alltihop.
Vi ska sätta upp plast sen så vi får en snöfri utelpats så dagbarnen kan fortsätta att sova utomhus i vinter, kanske vi kan sätta upp en värmelampa också, det skulle bli toppen.
 
Jag och G har slitit och det blev bra till slut trots att G knäckte till något i ryggen och fick typ ryggskott eller något och kan nu knappt gå.
 
Nu ska jag gosa ner mig i soffan och se på film! Ha en bra kväll!
 
Bild från när vi var på Söderfors herrgård!

Kommentera här: