Om en rastlöshet

Kan ni känna det ibland?
Den där rastlösheten och kliet i kroppen efter att något lite över det vanliga har hänt?
 
Det gör jag, nästan alltid när jag har gjort något extra kul, extra spännande eller så.
 
Den där känslan att man vill göra det igen, helst nu, jag får ärligt talat lite rymma-hemmifrån-med-en-cirkus-känsla då, att allt det här hemma är tråkigt och att det finns en vildare mer spännande väg att gå..
 
Självklart kommer jag ju aldrig rymma hemifrån och gå med i en cirkus men känslan finns där. Ibland tänker jag att jag inte ska göra extra-extra saker för då slipper jag få det här kliet i kroppen, sökandet efter en kick..

Vardagen ger ju inga oväntade händelser precis eller särskilt många nya intryck utan den lunkar på i sin vanliga takt. Det är inte så att jag inte älskar min familj eller mitt liv men det kliar liksom.
 
Vad gör man åt sånt?
 
 

Kommentera här: