Om mig

Idag kör jag en liten lista jag hittade hos Anna ritar:

Hur var din barndom?

Jag minns faktiskt inte så mycket, har inga minnen alls förens efter mina föräldrar skilde sig när jag var runt sex år sen börjar minnerna. Tror det var minst sagt stormigt innan det och ganska sorgligt ett tag efter. Kände mig ganska annorlunda som barn och lite vilsen.

Har du någonsin haft ett smeknamn?

Kallades Vicke (och ibland spöket och andra elaka saker) i låg och mellanstadiet ett smeknamn jag hatade, sen i högstadiet blev det plötsligt Vickan som var lite bättre men kändes aldrig som jag.

Vilka youtube-klipp visar du när du är på förfest?

Har inte varit på någon förfest sen jag var tonåring och då fanns inte youtube :-)

Vilket är ditt favoritmuseum?

Jag gillar att gå på museum och Naturhistoriska är nog min favorit bland många, synd att man inte går oftare bara.

Vad tror du på?

Jag tror det finns mer än bara liv och död, kanske att vi återföds eller något liknade.

Vem är din favoritskådis?

Ser så sällan på film att jag har svårt att komma på någon så här på rak arm, Det viktigaste är att skådespelaren passar för rollen denne ska spela, att hen är en tom duk som fylls av rollkaraktären på ett bra sätt.

Vad har du blivit besatt av på senaste tiden?

Sömn!

Vad älskar du mest med ditt jobb?

Att det är relativt stressfritt och jag bestämmer en del själv.

Vad är det värsta?

Att man är så ensam.

Vad dras du till på loppisar?

Allt, allt kan ju vara ett fynd ju. Möbler, kläder, leksaker...

Vad får dig att skratta?

Oftast min familj när vi äter middag tillsammans, kaos, storm och skrattattacker som aldrig riktigt tar slut förens vi går från bordet.

Var är du just nu?

Jag sitter i soffan och väntar på att alla ska vakna och komma ner och äta frukost. Jag gick upp tidigt för jag hostar så förbaskat och det sitter fast och det ända som hjälper är att gå upp och dricka riktigt varmt te.

Vad ska du göra idag?

Antagligen städa men jag vill hellre åka på en mässa i Solnahallen, Harmoni expo, en alternativ mässa med en massa intressanta saker som medium, kristaller och annat flummigt som jag gillar.

Hur ser kvällsplanerna ut?

Se till att hemmet är snyggt och rent innan jobbet börjar imorgon kl 7.15 och sova så klart.

Beskriv en perfekt glass.

Jag tycker Tiptop är den perfekta glassen, återkommer till den hela tiden så det känns onödigt att köpa någon annan.

 Viktoria 1989 på klassresa i Venedig

Vilket råd skulle du ge 14-åriga du om du kunde?

Våga! Strunta i vad andra tycker och våga vara den du vill och göra som du vill!! Du kommer ångra dig när det är försent annars!

Vad oroar dig just nu?

Just nu, ingeting faktiskt, vilket är ganska ovanligt för mig och mitt fladdriga harhjärta.

Vad är kvar från din barndom i din nuvarande lägenhet?

Några blomkrukor som min mrmor hade hemma hos sig när jag var barn och en del tyger och garn. Sekretären som vi har teven på hade min mormor som sytillbehörslådor och hon pressade sömmar på skrivskivan man fäller ner. Den möbeln betyder mycket för mig ♥

Vad lämnar du kvar till nästa flytt?

Jag önskar vi någongång flyttar så vi kan ha ett eget sovrum och slippa sängskåpet.

Vem, som du inte älskar, har de vackraste ögonen?

Min vän V, hennes ögon är otroligt vackra!

Hur lyder de sista meningarna i boken om dig själv?

This is not the end!

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Va söt du är! :) Ha en bra måndag. Vi måste ses snart! Kram

Svar: Ja, vi måste ses snart! Kram
Avell

Kommentera här: