Heeej bloggen

I lördags hade vi besök på middag och filmkväll med övernattning. Det var lika mysigt som vanligt. Igår skulle vi alla åka till Norrtälje och fira svärfar som fyllde år men jag blev kvar hemma istället. Känner mig inte alls i form, har ont i magen och seg som fan. Jag och dottern länsade kylsåpet på att ätbart och låg i soffan och körde filmmaraton i stället. Vi såg på typ alla sleazy halvkomedier som fanns på Netflix, hahaha.
 
Sen kom resten hem igen ganska sent på kvällen så då var det bara att gå och lägga sig igen.
 
I dag tog vi sovmorgon allihop förutom G som jobbar denna vecka och till råga på allt öppnade på sitt jobb. Vi åt mysig långfrukost med både jos och kokta ägg och sånt vi brukar ha på helgerna. Sen städade jag och småtrollen upp lite här hemma, de var jätteduktiga och hjälpte till en massa. Sen blev det spa för killarna, bad och tvätt och allt sånt och Lowe gjorde faktiskt det utan ett hysteriskt utbrott denna gång (han hatar att bada eller duscha och vi brukar få tvångsbada honom och det är så jäkla jobbigt, både för honom och oss). Jag fick borsta håret på trollen också och blåsa med hårtorken med, så nu skiner ungarna nästan ;-)
eller nje, kanske inte,
för direkt efter det gick båda trollen ut och nu är de nog smutsiga igen.
 
Nu slutar snart G och då ska vi kanske påbörja att fixa på baksidan lite, ta ner den provisoriska väggen och kanske sätta upp studsmattan.
Sen när vi får pengar så ska jag köpa blommor och krukor och plantera om alla mina små odlingar som tar upp nästan alla fönster på nedervåningen just nu.
 
Jag ser fram emot att göra vårfint.
I år kanske vi ska ta och köpa en grill så vi kan grilla ute snart också.
(Bilder från förra året)
 

Kommentera här: