Träning och sånt

Träningen går utmärkt och vi går minst tre gånger i veckan till gymmet, vi styrketränar efter vår PTs träningsupplägg och jag märker att jag blir starkare och framför allt att kroppen vänjer sig vi nya sätt att röra sig.
 
Men vikten är tillbaka på samma som innan jag började.
 
Jag la ju dietandet/ äta kontrollerat på hyllan men det funkar inte, jag är så jäkla ätstörd eller förstörd för jag vet inte hur man äter normalt längre alls, om jag inte räknar/skriver upp eller planerar mitt ätande så går jag upp, upp, upp.
Jag tappar kontrollen men anser mig inte äta jättemycket så jag fattar inte hur detta går ihop.
Så nu måste  jag börja igen med att räkna, trixa och fixa med mat för jag vill verkligen inte vara så här tjock och att äta utan att ha en plan funkar inte alls.
 
Blä för mat,
jag önskar verkligen att det fanns ett piller som gjorde att man inte kände hunger eller sug så man bara åt det man verkligen behövde och inget mer..
 
Men jag har nog testat alla piller som finns men inget funkar ju. 
 
Jag äter inte några överdrivna mängder men min kropp har lärt sig leva på så lite så när jag inte äter lite/fettsnålt/kalorifattigt så lägger jag på mig direkt tror jag.
 
Jag är så irriterad på min jävla kropp, huuuur fasiken ökar man på förbränningen så jag bränner det jag äter så jag  kan äta utan att lägga på mig en massa?? 
 
Eller är det meningen att jag för resten av mitt liv ska räkna kalorier och hålla på?
 
Efter Påskafton går jag på igen i alla fall, då är målet att äta ca sex gånger om dagen,
Så här:
 
Frukost två ägg grönt te med minimjölk = 216 kcal
Mellis  50 g fettfri kvarg, hallon=53 kcal
Lunch 100 g kyckling och 1 dl ris 1 dl broccoli=203 kcal
Mellis 50 g fettfri kvarg med 50 g hallon0 53 kcal
Middag tonfisk med 2 msk lätt creme fraiche, 25g majonnäs, rödlök, ett kokt ägg=391 kcal
Mellis ett äpple med kanel och 1 dl mini keso =212 kcal
(Och vatten, minst två liter.)
 
Totalt intag: 1128 kcal
fett 38,8%
protein 33,5%
kolhydrater 27,6%
 
(enligt Matdagboken.se)
 
 
 
 

Kommentera här: