Vardag

Att vara hemma och göra ingenting är ganska svårt ibland för jag har en liten trollunge hemma också.
 
Han vägrar att gå till någon av mina kollegor och jag är hans barnomsorg när jag jobbar så det har blivit väldigt konstigt för honom.
Hade jag mått bra så är det ju inget problem, men nu är jag ju sjukskriven på grund av stress och jag ska och kan inte göra så mycket, jag ska vila, ta det lugnt, andas och komma tillrätta med mig själv.
 
Lilltrollet ska ju leka, lära och ha roligt..
Det krockar lite och jag har ständigt dåligt samvete över att han är väldigt understimulerad och jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra åt det mer än att försöka hitta saker åt honom som inte kräver så mycket av mej för tillfället.
 
Idag har han tex lekt med lera, spelat tv-spel, sett på film och varit med och storhandlat. 
Det är inte så roligt för honom just nu men han är glad ändå och ett väldigt mysigt sällskap trots allt, lillskrutten♥
 
 
Jag är så glad att min riddare i skinande rustning G, har räddat mig från att drunkna i ett hav av smutstvätt och igår kom hem med värdens minsta och sötaste extratvättmaskin han hittat billigt på Blocket så vi kan tvätta nu när den vanliga maskinen är trasig och vi inte har råd att laga den just nu.
:-)
 
 
 
 

Kommentera här: