Om att ha fredagskänsla

Min fredag är idag, Jippi!

Efter en lång arbetsdag så är det vila ända tills måndag, den här helgen har jag inga planer alls mer än att försöka kurera familjens förkylningar och röja upp här hemma.

Nu kommer första hindret i att äta bättre  också, på helgerna vill ju alla ha godis o snacks och sånt och då tycker jag det är svårt att hålla mig på banan. Dessutom tror jag att jag fick i mig socker nu i kväll men det är inget jag kan göra åt nu, vi hade personalmöte (Vega dbv) och vi åt mat från Chop-Chop och jag misstänker att de har i en massa socker i sin mat för det smakade otroligt sött, jag åt bara det som var av kött och grönsaker men såsen var ju svår att få bort. Men, men jag tänker inte sänka mig själv på grund av en sån liten sak. 

Idag blev det några ostskivor och te till frukost ( kände mig inte särskillt hungrig) sen åt jag samma lunch som igår sen till mellanmål gjorde jag en smoothie på yoghurt, kvarg, grädde och hallon ( och lite sötningsmedel, jag vet att det inte är bra men jag gillar när det är sött😁), jag tänkte att om jag åt ett kraftigt mellis så skulle jag äta mindre på mötet och det gjorde jag nog också. 

Jag funderar en del på periodisk fasta också men vet inte om jag klarar det som viktopererad eller inte, kanske testar jag i helgen att äta mellan klockan 12 & 20 vilket inte verkar så svårt. 
Sen vet jag att man ska vara lite försiktig med mjölkprotein när man går på lchf fast nu i början så tänker jag inte bry mig om det just nu mer än att jag inte tänker äta yoghurtbaserad måltid mer än en gång om dagen hade jag tänkt.

Sorry att jag skriver nästan bara om mat just nu, jag har en förmåga att go all in lite för mycket i saker ibland men det lugnar nog ner sig när jag fått in rutiner och så. 😊





Kommentera här: