Om min nötmüsli

Det är så rackarns gott att jag skulle kunna äta det och yoghurt hela tiden faktiskt!
 
Det blev sig så att jag tänkte köpa müsli från LCHF-klubben först för jag har läst om att den ska vara så god, sen visade det sig att den var så dyr så det var pinsamt.
 
Då köpte jag lite blandade nötter och kokos och mandel, strösslade över massa kanel och körde allt i mixern så det blev hackat, sen in i ugnen i 20 minuter (jag hyvlade över smör också), jag rörde runt några gånger under tiden.
När det var klart så sötade jag lite med Hermasetas sötningsmedel men stevia skulle nog vara bättre tror jag eller så kanske det skulle vara bäst helt utan.
 
Superdupergott!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Marie-Louise:

skriven

Åh det där måste jag testa. Körde du allt i mixern eller bara nötterna? Och hur mycket smör hade du på ett ungefär? Kram

Svar: Hej. Jag körde bara nötterna o solrosfröna i mixern, strödde över kokos o kanel och hyvlade på smör från kylen med osthyveln :) jag gjorde allt "på en höft" så har ingen koll på mängder alls :-)
Kram
Avell

Kommentera här: