Om att vara ständigt yr och höra susningar i örona

Har haft åtta dagbarn idag trots yrheten som är min ständiga följeslagare. Det har liksom smugit sig på och jag har inte riktigt fattat att det är yr jag är på något konstigt sätt.

Ringde upp vårdcentralen igen, det visade sig att läkaren som skulle ringt var sjuk osv bla bla bla.
Sjuksköterskan sa att blodvärderna inte såg bra ut alls och sa att jag måste komma på en läkartid imorgon men det är stört omöjligt då jag jobbar 7-17 och har åtta dagbarn som ingen annan kan ta, hon tyckte jag måste tänka på mig själv men det går bara inte denna vecka (å inte nästa heller för då är det inskolning igen...) men hon sa att hon skulle få någon läkare att ringa upp iallafall senare.
Sen på eftermiddagen ringde faktiskt en doktor upp. Jag har väldigt lågt järnvärde (0,07 något) och väldigt dåligt med nått ferritin ( 4? Siffrorna hon sa säger mig ingenting men ska goggla) hon sa inget om B-vitaminer alls.  Hon behöver ännu fler prover för att kontrollera att jag inte har några innre blödningar i kroppen? Kan man ha det utan att märka något?

Något är iallafall fel och måste fixas med mig... Nu ska jag sova, för jag är helt slut, 
god natt


Kommentera här: