Om söndagen som försvann helt

Jag har haft pyjamas på mig hela dagen och morgonrock tills Lowes kompis kom då tyckte jag att det var lite pinsamt att fortfarande ha den på så då drog jag på mig en tröja istället.
 
Hur kan min tid gå i en annan hastighet än andras?
 
Jag sitter och dricker mitt te i lugn och ro, stilla och långsamt, då har G varit på fotbollsträning med ena sonen, ute med båda små i pulkbacken och åkt och hämtat ett bort i sin brors förråd, och jag har inte ens hunnit tömt min mugg??
 
Ibland känns det som om jag lever i en annan hastighet än andra så där som på film när alla rusar runt i snabbspolning men du själv rör dig i slowmotion liksom, skumt.
 
Jaja, imorgon är det vardag igen och jag ska ha nio dagbarn om nu alla dyker upp, sen på tisdag är det stängt för planering så då sitter vi på kommunhuset hela dagen och G ska passa Mille sen två dagars jobb till och så blir det helg igen.
 
Snart kommer vår tatuerare till stan igen, han ska göra klart Gs tatuering som inte riktigt blev klar och jag funderar starkt på om inte han ska få göra en till på mig då när han ändå är i stan.
Jag har en överenskommelse med en annan kompis om en tatuering men han kommer nog inte hit samtidigt denna gång.
 
Jag har länge funderat på en tatuering som har med barnen att göra men eftersom jag inte är så förtjust i porträtt (kan ju inte bestämma vid vilken ålder jag ska frysa deras utseenden på en bild på min kropp, jag gillar ju hur de växer och förändras hela tiden och dessutom så skulle något bli minsta lilla fel så skulle jag störa mig på det hela tiden.)
Så jag skulle vilja ha ett lås och fem (en för varje barn) gammeldags, snirkliga nycklar, kanske ett hjärta också i en ganska realistisk stil vid magen upp mot sidan av revbenen, frågan är bara hur mycket han ska ha för det för vi vadar så att säga inte i pengar just nu efter jul, men jag ska fråga iallafall.
 
Nu ska jag ta en kopp te till och mysa ner mig i soffan med tända ljus på bordet en stund innan läggdax!
 
Rolig bild på Mille jag inte vill ha tatuerad
 
 
 

Kommentera här: