Måndag igen

Så blev det måndag, helgen försvann i ett sorgligt töcken.
 
Min mamma var här lördag-söndag för hon var också ledsen, inte för samma som resten av familjen utan över en sak som hänt mellan henne och mina bröder.
Jag skulle aldrig komma på tanken att utesluta henne i en sån situation faktiskt, trist.
 
Men hit är hon mer än gärna välkommen!
Vi åt middag tillsammans såg på teve och så sov hon över till igår. Det var riktigt mysigt även om det låg en lite sorglig stämning över allt.
 
Och nu, måndag då, det blev som tur var inte riktigt så många barn som det var tänkt och alla går hem innan fyra för det är personalmöte efter det. Lång dag helt enkelt, jobbigt att ha det på en måndag men skönt att få det överstökat också.
 
Sen behöver jag verkligen ta upp träningen igen, det blev ett mycket längre uppehåll än planerat för G har fått så jäkla ont i ryggen men ikväll sa jag i alla fall träna, han följer med men kör kanske inte så många övningar som mig, vi får se.
Men en sak i taget, nu jobba!
 
 

Kommentera här: