Underbara, fantastiska Prag! ♥ Del 1

I dag är det redan tisdag, vi kom hem i söndagskväll men allt har varit lite upp och ner här så det har inte blivit så att jag ens har tittat på bilderna från resan än.
 
Men nu!
 
Vi kom till Prag i tisdags vid lunchtid ungefär, jag hade inte ätit något på ett bra tag så jag var ganska så hungrig. Vi checkade in på vårt fina hotell och sen tog vi en promenad runt i området där hotellet låg.
Bara ett stenkast i från låg ett stoort fint shoppingcenter som hade typ allt man kunde önska sig.
 
Vi hade sparat en del pengar som vi handlade upp under veckan. Mer om det senare.
 
På kvällen åt vi världens största trerätters middag på hotellet (ingick i rummet) sen rullade vi upp på rummet och låg och flämtade så mätta blev vi :-)
På onsdagen gav vi oss ut i Prag, vi gick och gick, såg alla de intressanta sevärdheterna så som Karlsbron, den astronomiska klockan och en massa andra vackra byggnader och saker.
 
Vi mötte upp vår kompis Jac och drack drinkar på Hard Rock café. sen gick vi tillbaka längs floden mitt i Prag.
På torsdagen åkte vi till vår kompis Peters tatueringsstudio, jag ville göra en minnestatuering av resan.
Det blev en jättefin kungakrona i nacken, vi var där hela dagen och sen gick vi en lång promenad genom en stor park och upp på ett berg där det var en fantastisk utsikt över hela Prag och slottet åt andra hållet, tyvärr hade jag inte med mig min kamera så det blev bara några med mobilen. 
 
Jag har inte fotat så mycket som jag trodde för jag har varit lite nervös när vi har rört oss i nya och okända områden, min ångest har legat som en liten grå skugga men jag har klarat det bra ändå, har åkt taxi och rört mig en hel del utanför min comfortzon i alla fall. 
På fredagen tog vi lite sovmorgon och sen mötte vi upp J och V som kom från Stockholm, de skulle bo på ett annat hotell en liten bit upp för samma gata vi bodde på men det hotellet hade översvämning så de fick rum på ett annat som låg rätt långt från oss tillslut.
Sen tog vi en taxi till ett restaurang där vi mötte Peter för lunch.
 
Vi åt traditionell Tjeckisk mat som var supergod (men mycket mastig) och drack öl. Sen tillbaka till hotellet för en liten siesta och efter det möttes vi upp igen på J och Vs hotell.
Sen blev det utgång, vi kom väl i säng vid fyra eller något.
 
Lördagen blev inte riktigt som vi planerat :-) drinkarna i Prag var väldigt starka eller något så vi var mest på hotellet denna dag efter det blev det söndag och vår sista dag i Prag för denna gång, vi shoppade och shoppade för hela slanten och när vi väl kom hem så blev det julafton för alla barnen som fick massor av saker. 
 
Vi har haft det såå bra och det här var den bästa fyrtioårspresenten ever, jag är så glad vi gjorde det även om det inte har funkat så bra här hemma när vi var borta.
 
Och så lite bilder!
 

I del 2 så blir det ännu mer kort, nu måste jag gå och ta hand om näst yngste trollet som är hemma idag och har diarré och ont i magen.  Jag skulle egentligen börjat inskolningen av två nya barn idag men ödet ville annorlunda.
Ha en toppentisdag alla ni nära och kära!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Superbra bilder älskling!

Svar:
Avell

2 Susanna Maria J:

skriven

Ååå så fint! :D

Svar: Tack!
Avell

Kommentera här: