TGIF??

Jag gillar fredagar för då ska vi till landet men inte denna.
 
Ibland måste vi vara hemma också.
 
Den här helgen har vi en del fix här hemma (sååå tråkigt men måste göras) och så på söndag så är det dags för mellansonens konfirmation.
 
Vi har haft målare här som målat vår gavel och lite tak i köket. Det tog tre veckor längre än vad vi kommit överens om och det kladdades en hel del med färg på fel ställen och grejer men det mesta är ordnat nu men det har varit otroligt jobbigt under tiden.
 
Nu har vi grejer som ska sättas upp och snyggas till och det känns bäst att göra innan vi ska ha konfirmationsfika här hemma på söndag. Jag hoppas även hinna med att göra smörgåstårta och vanlig tårta men vi får se hur det blir med det.
 
Jag har en hjärna och kropp som orkar som ett spädbarn fortfarande, tyvärr, det medför ganska många problem som tex att vi alltid är ute i sista minuten med grejer för jag har glömt att göra/kolla upp eller fixa inför sånt här.
 
På grund av det kommer det typ bara några få på söndag men det blir nog bra tillslut.
 
Och på torsdag åker jag till stugan och vilar igen, för det kommer behövas för nu är det saker varje dag fram till dess, fix och städ, konfirmationen, möten, läkarbesök, jobbiga möten mm.
 
 
 
 

Kommentera här: